Minik Çörekler

Tarife http://bigrawblog.blogspot.com.tr/2010/04/vegan-buttermilk-biscuit-recipe.html sitesinde rastladım. Son derece kolay, görünümüyle iştah kabartıcı ve lezzetli bir tarif olduğunu söyleyebilirim. Tarifte baking soda  da kullanılmış fakat olmadığı için sadece kabartma tozu kullandım.

Kahvaltılarda özellikle reçelle beraber yiyebileceğiniz harika ekmekçikleri sürekli mutfağınızda bulundurmak isteyeceksiniz. Minik sandvicler hazırlayıp cocuklarınızı da şaşırtabilirsiniz tabiki. Sizi bilmem ama, tekrar tekrar yapmak için sabırsızlanıyorum. Ekmek diyorum yalnız, biraz çörek biraz da biskuvi tadı seziyorum. Merak mı ettiniz? Haydi mutfağa :)



Malzemeler: (14 ekmek için)

  • 2 bardak un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz

  • 4 yemek kaşığı zeytin yağı

  • 2 yemek kaşığı limon veya sirke (limon kullandım)
  • 1 bardak soğuk bitkisel süt (soya sütü kullandım)



Hazırlanışı:

1. Fırın 220 derece ısıtılır.
2. Limon ve soya sütü karıştırılır ve buzdolabında 10 dakika bekletilir.
3. Bu arada soğuk bir kapta kuru malzemeler iyice karıştırılır.
4. Yağ eklenir ve soğuk bir çatalla ufalanan bir kıvama gelene kadar karıştırılır.
5. Soğutulmuş karışım eklenir ve hamur haline gelene kadar karıştırılır.
6. Hamur, un serpilmiş bir zemine alınır ve üzerine un serpilir.
7. Un serpilmiş hamur kendi üzerine katlanır ve aynı işlem açılıp kesilebilecek bir hamur haline gelene kadar tekrarlanır. Çok fazla yoğurmayın.
8. Hamuru yaklaşık 1.5 cm kalınlıkta açıp yuvarlak kalıpla kesiniz. (çay bardağı kullandım.)
9. Yaklaşık 15 dakika üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirilir. Afiyet olsun!











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder