Sade ve Kakaolu Vegan Muffinler


Yine çok kolay ama lezzetli vegan bir tarifi paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Bu tarifi sade yapmak istedim ama dilerseniz kakao, fındık, ceviz veya vegan damla çikolatalardan katabilirsiniz. Bu sefer muffinlerin biraz sade olmasını tercih ettiğim için çok az miktarda üst kısmına fındık ekledim. Muffinlerinizi çay veya kahvenizin yanında keyifli bir atıştırmalık olarak sunabilirsiniz. Ben mi? Gittiğim her yere taşıyorum :) Afiyet olsun!
Malzemeler:

  • 1 1/2 bardak un
  • 1/2 bardak şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/4 bardak sıvı yağ
  • 3/4 bardak soya sütü (başka bitkisel sütler de kullanılabilir)


Hazırlanışı:


1. Fırın 200 derece ısıtılır.
2. Bir kapta kuru malzemeler karıştırılır.
3. Bitkisel süt ve yağ eklenir, karıştırılır. (çok fazla karıştırmayın)
4. Dilerseniz fındık vs eklenir.
5. Minik kek kalıplarına konur, üzerine biraz şeker serpilir ve fırına verilir. 
6. Yaklaşık 25 dakika sonra çıkartılır.










Kakaolu muffinler için bir yemek kaşığı kakao ilave edilir. İçine dövülmüş fındık ilave edilir ve üzerine şeker serpmeden fırına verilir. 200 derecede 25 dakika pişer.


KAKAOLU ve FINDIKLI MUFFİNLER


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder